Automatyczne rozczytywanie faktur kosztowych w inFakt – dlaczego warto?

Najnowsza usługa inFakt dostępna dla użytkowników Programu do Księgowości to świetny sposób na przyspieszenie swojego księgowania. Automatyczne rozczytywanie faktur kosztowych – sprawdź, dlaczego warto z niej skorzystać.

Nowa usługa dla klientów Programu do Księgowości – błyskawiczne księgowanie kosztów

Najnowsza usługa inFakt znacząco przyspiesza księgowanie faktur kosztowych. Dlaczego?

Każdy klient Programu do Księgowości może skorzystać z automatycznego rozczytania swoich dokumentów. W efekcie nie trzeba przepisywać danych typu:

  • dane stron,
  • daty,
  • kwoty.

Po stronie przedsiębiorcy leży jedynie wybranie rodzaju kosztu.

Każdy dokument podlega dwuetapowemu procesowi weryfikacji – oznacza to, że poprawność automatycznego rozczytania jest sprawdzana dodatkowo przez osobę.

Nawet, jeśli nie jesteś naszym klientem, możesz spokojnie przetestować nową usługę – wystarczy niezobowiązująca rejestracja. Po założeniu konta w Programie do Księgowości możesz sprawdzić, jakie korzyści niesie ze sobą samodzielne księgowanie w inFakt.

program do księgowości

1. Jaki musi być format pliku do rozczytania?

Wśród plików, które podlegają automatycznemu rozczytaniu, znajdują się:

  • pdf
  • png
  • jpg
  • gif

czyli skany i zdjęcia – pod warunkiem, oczywiście, że nie są uszkodzone i są czytelne. Rozczytaniu podlegają również faktury wypisane ręcznie.

Więcej informacji o jakości przesyłanych plików znajdziecie w artykułach:

2. Czy każdy dokument zostanie rozczytany?

Automatycznemu rozczytaniu obecnie podlegają faktury kosztowe, wystawione przez polskich kontrahentów.

Usługa nie obejmuje faktur zagranicznych oraz dokumentów innych niż kosztowe faktury VAT.

3. Jak duży może być 1 przesyłany plik?

Wskazane jest, by wielkość pliku nie przekraczała 15 Mb.

4. Czy mogę przesłać kilka faktur w 1 pliku?

Każdy przesłany plik powinien zawierać tylko 1 fakturę kosztową, która następnie będzie podlegała rozczytaniu i weryfikacji.

5. Za co jest pobierana opłata?

Opłata jest pobierana za wysłanie każdego pliku do rozczytania.

Oznacza to, że jeśli zostanie załączony dokument nie podlegający rozczytaniu, np. omyłkowe zdjęcie lub plik uszkodzony, po przesłaniu na konto w aplikacji zostanie on potraktowany jako dokument do rozczytania.

6. Co zrobić, jeśli zbyt szybko wykorzystam limit?

W każdej chwili można wykupić dodatkowy pakiet rozczytań, który ulegnie przedłużeniu o kolejny rok od daty zakupu.

7. Co stanie się z niewykorzystanymi rozczytaniami?

Wraz z zakończeniem rocznego okresu, na jaki została zakupiona usługa, niewykorzystane rozczytania z pakietu przestają istnieć – nie zostaną przeniesione na kolejny okres.

8. Czy faktura wypisana ręcznie też zostanie rozczytana?

Tak, również faktury wypisane ręcznie zostaną rozczytane.

9. Jak długa trwa rozczytanie faktury kosztowej?

Maksymalny czas na to przeznaczony wynosi 40 godzin. Oznacza to, że plik może zostać automatycznie rozczytany jeszcze tego samego dnia, co wysyłka, ale nie później niż przed upływem 40 h.

Czas rozczytywania dokumentu obejmuje dwuetapową weryfikację – czyli najpierw działanie automatyczne, a potem sprawdzenie jego poprawności przez osobę.

10. Kto może skorzystać z nowej usługi?

Jest to funkcja dostępna dla każdego klienta Programu do Księgowości. Na start każdy użytkownik otrzymuje darmowy pakiet 5 rozczytań w celu przetestowania usługi.

11. Ile kosztuje automatyczne rozczytywanie faktur kosztowych w Programie do Księgowości?

Naszym klientom proponujemy obecnie 3 pakiety:

  • 100 plików / 100 zł netto / rok
  • 200 plików / 190 zł netto / rok
  • 300 plików / 270 zł netto / rok.

Więcej informacji o najnowszej usłudze inFakt znajdziecie w artykułach:

Wkrótce opowiemy Wam o kolejnych nowościach wprowadzonych w naszej aplikacji – zarówno www, jak i mobile.