Zmiany w inFakcie – o co najczęściej pytacie?

Nie ustajemy w procesie wprowadzania zmian w aplikacji inFakt.pl. Zachęcamy, by dobrze je poznać i sprawdzić w praktyce. Śpieszymy z pomocą prezentując najczęściej pojawiające się pytania w tym kontekście – oczywiście wraz z odpowiedziami.

1. Jaki jest cel wprowadzonych zmian?

Wdrażając kolejne zmiany w aplikacji kierowaliśmy się w głównej mierze poprawą wygody oraz szybkości użytkowania. Stąd nowości można zobaczyć zarówno w interfejsie, jak i wyglądzie inFakt.pl.

Wprowadziliśmy najnowsze rozwiązania od strony kodu oraz silnika, żeby aplikacja działała sprawnie i bardzo szybko. W planach mamy również kolejne rozszerzenie części funkcjonalności dlatego istotne było uporządkowanie całej aplikacji.

2. Co się stało z podsumowaniem faktur?

Funkcja podsumowania faktur została przywrócona już po pierwszych sygnałach od klientów. Można ją odnaleźć zarówno w przychodach, jak i kosztach. Odnosi się do:

  • faktur „z przekroczonym terminem płatności” oraz „do zapłaty”,
  • kosztów „z przekroczonym terminem płatności” oraz „niezapłaconych”.

3. Dlaczego nie ma ewidencji obrotu?

Ewidencja obrotu jak najbardziej znajduje się w naszej aplikacji. Zmieniło się tylko jej miejsce. Aktualnie, żeby do niej dotrzeć trzeba kliknąć symbol wyszukiwarki w prawym górnym rogu. Ewidencja znajduje się w ostatniej z zakładek.

Podajemy również drogę na skróty 😉 Ewidencję obrotu można znaleźć tutaj.

ewidencja obrotu

4. Funkcja dodawania produktów z pliku .txt – dlaczego została usunięta?

Zmiany w aplikacji nie przyniosły usunięcia funkcji dodawania produktów z plików tekstowych. Inna jest po prostu ścieżka dostępu do niej. Obecnie trzeba:

  • z rozwijanego menu wybrać „Ustawienia” (prawy górny róg),
  • w segmencie „Inne opcje” kliknąć „Import danych”.

Tak jak w powyższym przypadku podajemy również link, pod którym można znaleźć funkcję importu produktów z plików .txt.

5. O co chodzi z timeline’em w przeglądzie księgowości?

Oś czas (tzw. timeline) w przeglądzie księgowości to absolutna nowość wprowadzona wraz z nowymi zmianami w inFakcie. Najprościej rzecz ujmując pełni funkcję informacyjną o zobowiązaniach finansowych przedsiębiorcy.

Po kliknięciu w nazwę miesiąca można zobaczyć ostatnio poniesione wydatki lub te które czekają użytkownika w przyszłości. Wraz z takimi szczegółami jak:

  • termin płatności,
  • kwota do zapłaty,
  • status zapłaty.

Spore ułatwienie czeka przedsiębiorcę, który w „Ustawieniach” wpisze numer konta bankowego. W takim przypadku aplikacja umożliwia bezpośrednie przejście do strony danego banku (odpowiedni komunikat pojawia się właśnie w timelinie).

ksiegowosc

6. Jaką trzeba mieć przeglądarkę, żeby aplikacja poprawnie działała?

Korzystanie z aplikacji inFakt.pl nie wymaga żadnego zaawansowanego sprzętu. Pewne znaczenie ma jednak przeglądarka. A to dlatego, że inFakt.pl jest aplikacją online, do obsługi, której trzeba komputera z dostępem do Internetu.

Podstawowym wymaganiem jest tutaj właśnie odpowiednia wersja przeglądarki. W skrócie – możliwie najnowsza. Przede wszystkim musi wspierać tzw. flexbox, czyli nowy model budowania layoutów strony. W przypadku, gdyby w aplikacji np. nie wyświetlały się wszystkie opcje w „Ustawieniach” czy też niedostępne były funkcjonalności w zakładce „Przychody” lub „Koszty” idealnym rozwiązaniem jest ściągnięcie najnowszej wersji danej przeglądarki.

Generalnie, żeby korzystać z inFakt.pl najlepiej mieć najnowszą wersję przeglądarki, a minimum dwie wstecz (nie dotyczy to Internet Explorer 10, która nie oferuje wsparcia dla flexboxa).

7. Jak rozwinąć listę faktur?

W poprzedniej wersji aplikacji użytkownik, którzy chciał zobaczyć listę faktur wchodził w „Przychody” i klikał „Pokaż wszystkie”.

Choć ten system zmienił się, to jednak nieznacznie. W dalszym ciągu trzeba wejść w zakładkę „Przychody”, a następnie kliknąć nagłówek, np. „Szkice faktur”, „Faktury z przekroczonym terminem płatności”. Po wykonaniu tej czynności wyświetli się lista faktur z danej kategorii.

8. Czy jest możliwość powrotu do poprzedniej wersji?

Taka opcja nie jest możliwa. Wprowadzone zmiany nie dotyczą jedynie wizualnej strony aplikacji. W sporej mierze inFakt zmienił się na poziomie silnika aplikacji. Z tego też powodu utrzymujemy wyłącznie jej najnowszą wersję.

Chcecie bliżej poznać nowości jakie wprowadziliśmy w naszej aplikacji? Zapraszamy do obejrzenia poniższego filmiku.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w obsłudze aplikacji zachęcamy do kontaktu z naszymi księgowymi.